سهام شرکت اپل

list که در: اخبار بر:

اپل شرکتی شناخته شده در جهان است. این شرکت فناوری آمریکایی- چند ملیتی، در یک آوریل 1976 توسط استیو جابز، استیو وازنیک و رونالد وین بنا نهاده شد.

َشرکت اپل با نام شرکت طراحی کامپیوتر اپل، فعالیت های خود را آغاز کرد و رایانه های شخصی یا به اصطلاح لپ تاپ های خود را با نام اپل 1، اپل 2، اپل 3 روانه بازار کرد. شرکت اپل سپس به معرفی لپ تاپ مکینتاش پرداخت و این محصول را روانه بازار کرد. به جرات میتوان گفت که لپ تاپ های اپل تحول عظیمی را در صنعت ساخت رایانه های شخصی یا به اصطلاح لپ تاپ ایجاد کردند. با گذشت زمان و با معرفی محصولات بیشتر، سهام این شرکت بیش از پیش رشد کرد. روز به روز به تعداد سرمایه گذاران این شرکت افزوده شد. بدین ترتیب سهام شرکت اپل به یکی از مهم ترین سهام های بازار بورس آمریکا و پس از آن دنیا بدل شد. در این مقاله قصد داریم تا بیشتر در مورد سهام شرکت اپل صحبت کرده و فراز و فرود های آن را بررسی کنیم.

Apple-Company

سهام شرکت اپل

آغاز اوج گیری اپل

شرکت آمریکایی اپل، ابتدا با تولید رایانه های شخصی یا به اصطلاح لپ تاپ، پا به عرصه تولید محصولات الکترونیکی نهاد. نکته ای که اپل را از بسیاری از شرکت ها متمایز می کند، این است که این شرکت، سخت افزار و نرم افزارهای مخصوص خود را می سازد. به عبارت بهتر، بسیاری از کارشناسان عقیده دارند که نقطه عطف محصولات اپل این است که هماهنگی بسیار خوبی بین سخت افزار و نرم افزار آن ها وجود دارد. همین مسئله باعث می شود که محصولات این شرکت روان تر کار کنند. سیستم عامل لپ تاپ های اپل یا به اصطلاح مک بوک ها، macOS است و سیستم عامل گوشی های اپل یا آیفون ها، ios است که هر دو توسط خود شرکت اپل ساخته می شود. به این ترتیب رابط های کاربری ساخت شرکت اپل، یکی از بزرگترین نقاط ضعف سیستم عامل اندروید و ویندوز را برطرف کردند و همین موضوع باعث افزایش محبوبیت این شرکت شد. به دنبال افزایش محبوبیت این شرکت، سهام شرکت اپل رشد چشمگیری پیدا کرد. رشد پله پله سهام این شرکت ادامه پیدا کرد تا اینکه در سال 2011 شرکت اپل با درآمد سالانه بیش از 60 میلیارد دلار، به بزرگترین شرکت فناوری تبدیل شد. همچنین در همین سال، سهام شرکت اپل به 621 میلیارد دلار رسید و به این ترتیب به با ارزش ترین شرکت کل تاریخ تبدیل شد.

Apple-Ceo

وارن بافت، بزرگ ترین سهام دار اپل

فراز و فرودهای سهام اپل

دنیای بورس و سهام، دنیای بسیار عجیبی است که تحت تاثیر کوچک ترین اخبار و حاشیه ها تغییر می کند. هرساله با معرفی و عرضه محصولات جدید، سهام این شرکت دستخوش تغییراتی می شود که البته در بیشتر مواقع این تغییرات مثبت و در جهت افزایش آن است. با مرگ استیو جابز، پایه گذار و مدیر خلاق شرکت اپل، مشکلات زیادی بر سر راه این شرکت قرار گرفت. به گونه ای پس از گذشت بیش از 10 سال از مرگ این اسطوره، تعدادی از کارشناسان و صاحب نظران مانند لری الیسون عقیده دارند که اپل روزهای سختی را میگذراند و روزهای سخت تری را در پیش دارد. در حقیقت کارشناسان معتقدند که شرکت اپل در حال فراموش کردن ایده ها و اهداف استیو جابز است و این مسئله به ضرر شرکت تمام خواهد شد. بعضی از اقدامات شرکت اپل نیز موجب نارضایتی و گاها خشم طرفداران شد. به طور مثال این شرکت جدیدا کابل شارژر را از جعبه تلفن همراه حذف کرده است. توجیهی که این شرکت برای اقدامش عنوان کرد، حمایت از محیط زیست بود. اما این توجیه کاملا غیر منطقی بود و خشم مردم را شعله ور کرد. پس از این اتفاق سهام شرکت اپل تا حدودی افت کرد اما این افت سهام مدت زیادی طول نکشید و مجدد روند صعودی خود را در پیش گرفت.

Apple-Stock

تغییرات سهام اپل بعد از معرفی هر آیفون

رشد سهام شرکت اپل در سال های اخیر

در تیرماه 97، سهام شرکت اپل به طور رسمی به یک تریلیون دلار رسید. این رشد سهام ادامه پیدا کرد تا اینکه بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی ارزش سهام شرکت اپل، به دو تریلیون دلار رسید و کمی بعد به صورت رسمی مجموع ارزش سهام این شرکت دو تریلیون دلار را رد کرد. به این ترتیب شرکت اپل اولین شرکتی شد که ارزش سهامش به طور رسمی به بیش از دو تریلیون دلار می رسد. محبوبیت فوق العاده گوشی های آیفون و افزایش چشمگیر فروش آن ها به خصوص در سه ماهه دوم سال گذشته تاثیر فوق العاده ای بر روی سهام این شرکت گذاشت. بعد از گوشی های آیفون، آیپد های اپل نیز محبوبیت زیادی پیدا کردند و در نتیجه، همه این عوامل باعث افزایش سهام شرکت شدند. اپل هر ساله در زمان های مشخصی گزارش درآمد سه ماهه خود را منتشر می کند. در حقیقت بسیاری از سرمایه گذاران از این گزارش ها برای تصمیم گیری نهایی خود جهت سرمایه گذاری استفاده می کنند. به طور مثال در گزارش سه ماهه اول سال 2021 آمده است که این شرکت درآمد 89.6 میلیارد دلار را فقط در سه ماهه اول سال 2021 کسب کرده است. این رقم نسبت به سه ماهه نخست سال 2020، 54 درصد رشد کرده است. همین مسئله می تواند باعث ترغیب سرمایه گذاران برای خرید سهام این شرکت و در نتیجه افزایش درخواست و درنهایت افزایش ارزش سهام شرکت شود.

Apple-Stock

رشد سهام شرکت اپل در سال های اخیر

چه عواملی باعث افزایش سهام شرکت اپل می شود؟

همانگونه که پیشتر توضیح دادیم، افزایش تقاضا، باعث افزایش سهام شرکت می شود. شاید اینگونه به نظر بیاید که مهم ترین عامل برای افزایش سهام این شرکت، معرفی و عرضه محصولات جدید است. یا به عبارت دیگر، افزایش سهام بعد از معرفی محصول اتفاق می افتد. اما یکی از اصلی ترین عواملی که بر روی سهام اپل تاثیر می گذارد، انتظار برای معرفی محصول جدید است. در حال حاضر، مدت زیادی از معرفی آیفون جدید نگذشته است که طرفداران انتظار معرفی آیفون جدیدتری را می کشند. در سه ماهه نخست سال 2021 میزان فروش گوشی های آیفون به 47.94 میلیارد دلار رسید. میزان فروش این محصولات در سه ماهه نخست سال 2020، 28.96 میلیارد دلار بود. پس نتیجه میگیریم که فروش گوشی های آیفون در این بازه زمانی 65.5 درصد افزایش یافته است. همین آمار و ارقام، تاثیر انتظار برای عرضه محصولات جدید را بر روی سهام شرکت توجیه می کند. همچنین در آینده ای نزدیک اپل قرار است هدست های جدیدی را به بازار فروش عرضه کند. یکی هدست واقعیت ترکیبی برای گیمرهای حرفه ای و دیگری هدست واقعیت افزوده است. همه این موارد انتظارات را از شرکت اپل بالا می برد. در عین حال روی سهام آن هم تاثیر داشته و باعث افزایش سهام می شود. همین مسائل باعث شده است که در سال های اخیر اپل به با ارزش ترین شرکت جهان تبدیل شود.

در این مقاله سعی کردیم تا اطلاعاتی جامع و کاربردی را در خصوص سهام شرکت اپل و فراز و فرودهای آن در اختیار شما قرار دهیم. امیدواریم که مفید بوده و مورد استفاده شما قرار گرفته باشد.
سهام شرکت اپل در این لحظه کلیک کنید.

 

نظرات

در حال حاضر هیچ نظری وجود ندارد!

نظر خود را بگذارید

یکشنبه دوشنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه ژانویه فوریه مارس آوریل ممکن است ژوئن جولای اوت سپتامبر اکتبر نوامبر دسامبر