تبلت گجتی جذاب و کاربردی

list که در: معرفی و بررسی محصولات بر:

با عرضه تبلت به بازار وسایل الکترونیکی، توجه افراد بسیاری به این وسیله جلب شد. تبلت یک رایانه قابل حمل است. با این تفاوت که برای کار کردن با آن، احتیاجی به موس یا صفحه کلید ندارید. بلکه می توانید از صفحه لمسی آن استفاده کنید. سیستم عامل این گجت ها میتواند اندروید، IOS و حتی ویندوز باشد. این وسیله بسیار سبک و کاربردی است و قابلیت های بسیاری دارد.

تبلت، گجتی جذاب و کاربردی

در سال های گذشته، جای خالی یک گجت به شدت احساس می شد. وسیله‎‌ای که بزرگ تر از تلفن همراه و کوچک تر و سبک تر از لپ‌تاپ باشد و امکانات هر دو دستگاه را کنار هم داشته باشد. با عرضه تبلت به بازار وسایل الکترونیکی، توجه افراد بسیاری به این وسیله جلب شده است. در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع این محصول بپردازیم. پس اگر قصد خرید این گجت جذاب را دارید، مطالعه این مطلب به شما توصیه می شود.

تبلت مایکروسافت

شرکت مایکروسافت یکی از شناخته شده ترین شرکت های دنیا در زمینه محصولات دیجیتال است. پرفروش ترین محصولات این شرکت آمریکایی، سیستم‌عامل Microsoft Windows و نرم‌افزار مایکروسافت آفیس است. به تبلت های شرکت مایکروسافت، سرفیس (Surface) گفته می شود. در حقیقت سرفیس ها با تبلت های دیگر کمی تفاوت دارند. در پشت این دستگاه ها پایه ای وجود دارد که این امکان را به شما می دهد که تبلت را در حالت ایستاده قرار دهید. یکی از جذاب ترین ویژگی های این محصول ، پوششی است که به صورت مغناطیسی به تبلت چسبیده و صفحه نمایشگر را می پوشاند. اگر این پوشش را باز کنید، به کیبورد تبدیل می شود و می توانید با آن تایپ کنید. این پوشش اصطلاحا Type Cover نامیده می شود. سرفیس ها، با سیستم عامل Microsoft Windows  کار می کنند. سرفیس ها انواع مختلفی دارند. در ابتدا سرفیس ها را به دو دسته سرفیس بوک و سرفیس لپ تاپ تقسیم بندی می کنند. سرفیس بوک ها، تبلت هایی هستند که قابلیت جدا شدن از صفحه کلید را دارند. اما سرفیس لپ تاپ ها مانند لپ تاپ های دیگر قابل جدا شدن از صفحه کلید نیستند. از طرفی، این دستگاه ها در دو مدل عرضه شدند. مدلی که در ابتدا عرضه شد، مدل سرفیس و مدل بعدی، سرفیس Pro بود. این دستگاه ها طراحی بسیار جذابی دارند و به دلیل سبکی و راحتی در جا به جایی محبوبیت فراوانی به دست آورده اند. از نقاط ضعف این دستگاه، می توان به کم بودن حافظه داخلی آن اشاره کرد که با توجه به مورد استفاده شما، می تواند مشکل ساز باشد. از پرفروش ترین مدل های سرفیس، می توان به Surface Laptop 4، Surface Pro 7، Surface Book 3، Surface Laptop Go و Surface Pro X اشاره کرد.

tablet

تبلت مایکروسافت

تبلت هواوی

شرکت هواوی، شرکتی چینی است که در زمینه ارتباطات و شبکه های کامپیوتری فعالیت دارد. گوشی های هوشمند ساخت این شرکت، در سال های اخیر در ایران مورد استقبال زیادی قرار گرفته اند. . سیستم عامل این دستگاه معمولا اندروید است. محصولات هواوی در مقایسه با شرکت های دیگر، قیمت مناسب تری دارند و برای کاربردهای عمومی مناسب هستند اما واضح است که امکانات این گجت ها متناسب با قیمت آن ها است. این محصولات معمولا حافظه داخلی کمی دارند ولی برای استفاده دانش آموزان انتخاب خوبی هستند. از بهترین تبلت های هواوی عرضه شده در سال 2021 می توان به Huawei MateBook، Huawei Mate Pad Pro، Huawei MediaPad T5 و Huawei MediaPad M5 Lite اشاره کرد.

tablet

تبلت هواوی

گلکسی تب

بدون شک شرکت سامسونگ شناخته شده ترین شرکت در دنیا در زمینه تولید محصولات دیجیتال است. محصولات این شرکت کره ای، طرفدارن فراوانی دارد. شرکت سامسونگ، جزو شرکت هایی است که محصولاتش همواره کیفیت بالایی دارند. این شرکت، زیرمجموعه های زیادی دارد و در حال رقابت با سایر برندهای معتبر دنیاست. از جمله محصولات پرطرفدار سامسونگ، میتوان به تبلت سامسونگ اشاره کرد. تبلت های این برند اصطلاحا گلکسی تب نامیده می شوند. سیستم عامل این محصولات، اندروید است. در حال حاضر گوشی های هوشمند با صفحه نمایشگر بزرگ، تا حد زیادی جایگزین تبلت شده اند. اما هنوز هم نمی توان منکر محبوبیت زیاد این گجت جذاب شد. از نقاط قوت این محصول، می توان به دوربین قوی، بدنه با کیفیت و طراحی زیبای آن اشاره کرد. قیمت محصولات این برند در مقایسه با برندهای دیگر، نسبتا بالاست ولی از کیفیت بسیار خوبی برخوردارند. از بهترین گلکسی تب های عرضه شده در سال 2021 می توان به Samsung Galaxy Tab S7، Samsung Galaxy Tab S7+، Samsung Galaxy Tab S7 FE، Samsung Galaxy Tab S6، Samsung Galaxy Tab S2 و Samsung Galaxy Book اشاره کرد.

galaxy tab

گلکسی تب

آیپد

شرکت اپل، شرکتی آمریکایی است که نیاز به معرفی ندارد. این شرکت از پیشتازان تولید محصولات دیجیتال در جهان است و هر ساله با عرضه گجت های جدید، طرفدارن را شگفت زده می کند. نقطه عطف محصولات این شرکت، طراحی زیبا و مقاوم، همراه با کیفیت بسیار بالای محصولات است. تبلت های شرکت اپل به نام آیپد شناخته می شوند و همانند گوشی های هوشمند این برند، از سیستم عامل خاص خود استفاده می کنند. آیپدها از سیستم عامل ipadOS استفاده می کنند. این سیستم عامل توسط شرکت اپل، اختصاصا برای آیپدها ساخته شده است و قبلا بخشی از IOS بود. همین موضوع یکی از نقاط قوت محصولات این برند به شمار می آید. البته آیپدها از سیستم عامل IOS تلفن همراه نیز پشتیبانی می کنند. محصولات های این برند، باتری های خوبی دارند که مدت طولانی شارژ نگه می دارند. از طرفی کیفیت بسیار بالای بدنه، این گجت را در برابر ضربه مقاوم می کند. اگر بخواهیم تبلت های اندرویدی را با آیپدها مقایسه کنیم، آیپدها نسبت به سایر تبلت ها از ثبات بیشتری برخوردار هستند و استفاده از آنها راحت تر است. در مورد تعداد برنامه های مفید موجود در دستگاه، آیپد همچنان پیشتاز است. اندروید در حال حاضر برنامه های کمتری دارد که اختصاصا برای تبلت بهینه شده باشد. اما مزیت بزرگ تبلت های اندرویدی نسبت به آیپد های اپل، ارزان تر بودن آنها است. آیپدها به سه دسته آیپد مینی (ipad mini)، آیپد پرو(ipad pro) و آیپد ایر(ipad air) تقسیم بندی می شوند. از بهترین آیپد های عرضه شده در بازار دیجیتال می توان به iPad Pro 12.9، iPad 10.2، iPad Pro 11 و iPad Air 4، اشاره کرد.  این محصولات بین سال های 2019 تا 2021 به بازار عرضه شدند.

iPad

آیپد

در این مقاله سعی کردیم تا اطلاعاتی جامع و کاربردی در رابطه با انواع تبلت ها در اختیار شما قرار دهیم. اگر قصد خرید این گجت جذاب را دارید، این مطلب می تواند به شما کمک کند.

جهت خرید بهترین تبلت ها از فروشگاه آنلاین تیکوتک کلیک کنید.

نظرات

در حال حاضر هیچ نظری وجود ندارد!

نظر خود را بگذارید

یکشنبه دوشنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه ژانویه فوریه مارس آوریل ممکن است ژوئن جولای اوت سپتامبر اکتبر نوامبر دسامبر