مقایسه آیفون 13 و سامسونگ اس 22 اولترا

list که در: معرفی و بررسی محصولات بر:

شرکت سامسونگ، شاید شناخته شده ترین شرکت در زمینه تولید محصولات الکترونیکی باشد. این شرکت هر ساله با ارائه گجت های جدید، دنیا را شگفت زده می کند. محصولات این شرکت، انتظارات کاربران را تا حد بسیار زیادی برآورده می کنند.
دو محصول پر طرفدار آیفون سری 13 و سامسونگ اس 22 اولترا بررسی میکنم

مقایسه آیفون 13 و سامسونگ اس 22 اولترا:

گوشی های سامسونگ خیلی زود جایگاه خود را در میان کاربران پیدا کرد. این محصول جذاب کره ای، سال ها پرچمدار گوشی های دیجیتال بوده و هست. اما با ورود یک رقیب تازه، کار برای سامسونگ سخت شد. این رقیب تازه، محصولی زیبا، خوش ساخت و جذاب از آمریکا بود. شرکت آمریکایی-چند ملیتی اپل، با عرضه گوشی های آیفون، انقلابی عظیم در عرصه محصولات الکترونیکی علی الخصوص گوشی های هوشمند به وجود آورد. شاید اغراق آمیز به نظر بیاید، اما می توان گفت که گوشی های آیفون در مدت زمان بسیار کوتاهی به رقیب اصلی گوشی های سامسونگ تبدیل شدند. یکی از اصلی ترین دلایلی که کاربران را بر سر دوراهی قرار داده است، مزیت های این دو محصول نسبت به یک دیگر است. کیفیت گوشی های سامسونگ همیشه حرفی برای گفتن داشته است. از طرف دیگر باتری های فوق العاده آیفون، نقطه ضعف اصلی گوشی سامسونگ را برطرف کرده است. در ادامه قصد داریم تا یک مورد از جدیدترین محصولات هر شرکت را به صورت مجزا بررسی کنیم و در ادامه به مقایسه این دو بپردازیم.


iphone-13-pink
بررسی ویژگی های ظاهری و دوربین گوشی آیفون 13

بررسی ویژگی های ظاهری و دوربین گوشی آیفون 13

آیفون 13، مدتی بعد از آیفون 12 توسط شرکت اپل به بازار فروش عرضه شد. در ابتدا طرفداران این محصول به خاطر شباهت بیش از حد آیفون 13 با آیفون 12 ناامید شدند. این گوشی از نظر ظاهری تفاوت چندانی با آیفون 12 ندارد. به عبارت دیگر به عقیده کاربران، اپل، آیفون 12 را اندکی تغییر داده و تحت عنوان آیفون 13 منتشر کرده است. اما واقعیت این است آیفون 13 نسبت به آیفون 12 بهینه تر شده است. طراحی آیفون 13 بسیار شیک و زیبا است اما ایراد بزرگی دارد و آن این است که قاب پشت گوشی، از جنس شیشه است. بنابراین رد انگشتان روی گوشی باقی می ماند. اما به طور کلی طراحی دوربین ها و بدنه گوشی بسیار زیباست و کیفیت بسیار خوبی دارد و بسیار محکم است. یکی از اصلی ترین و بارزترین ویژگی آیفون 13، صفحه نمایشگر بسیار زیبا و فوق العاده باکیفیت آن است. صفحه نمایش این گوشی تجربه بسیار خوبی را برای کاربر به ارمغان می آورد. این گوشی تصاویر و ویدیوها را با کیفیت HDR10 پخش می کند و همچنین از تکنولوژی Dolby Vision پشتیبانی می کند.

بررسی ویژگی های سخت افزاری و نرم افزاری آیفون 13

یکی از بهترین و فوق العاده ترین ویژگی های گوشی های آیفون، باتری بسیار قوی و باکیفیت آنهاست. آیفون 13 نیز از باتری با ظرفیت 3240 میلی آمپر ساعت برخوردار است. در حقیقت یکی از مزیت های آیفون نسبت به سامسونگ، کیفیت و عمر باتری های آیفون است. دوربین های آیفون 13 بسیار قوی و با کیفیت هستند. اما با این همه می توان گفت که دوربین گوشی های سامسونگ همواره عملکرد بهتری نسبت به آیفون داشته اند. یکی از بهترین ویژگی های آیفون 13، پردازنده قوی و باکیفیت آن است. همین مسئله باعث شده است که تصاویر با کیفیت تری توسط این گوشی ثبت شود. دوربین اپل به سنسور cinematic  مجهز است که باعث می شود بتوانید تصاویری با کیفیت سینمایی ثبت کنید. همانطور که اشاره کردیم، پردازنده آیفون 13 بسیار قوی و با کیفیت است. گوشی های آیفون 13 از جدیدترین پردازنده شرکت اپل یعنی Apple A15 Bionic استفاده می کنند. وجود این پردازنده و با کیفیت، باعث ارتقای قدرت و سرعت عملکرد گوشی می شود. حافظه رم آیفون 13، 4 گیگابایت است. این گوشی با حافظه داخلی 128، 256، 512 گیگابایت به بازار فروش عرضه شده است که مطمئنا از نظر قیمت با یکدیگر تفاوت دارند. آیفون 13 مثل سایر گوشی های آیفون، از رابط کاربری یا سیستم عامل ios استفاده می کند. سیستم عامل آیفون 13، ios 15 است که به خاطر هماهنگی بی نظیر سخت افزار و نرم افزار، بسیار سریع است و تجربه خوبی را برای کاربر به ارمغان می آورد.


Samsung-S22-Ultra

بررسی ویژگی های سامسونگ اس 22 اولترا

بررسی ویژگی های سامسونگ اس 22 اولترا

همانطور که اشاره کردیم، یکی از بهترین و بارزترین ویژگی های گوشی های سامسونگ، دوربین قوی و باکیفیت آنهاست. گوشی سامسونگ اس 22 اولترا، دارای دوربین چهارگانه با لنز زوم پریسکوپ ۱۰ برابری است که تجربه فوق العاده ای را برای کاربر به ارمغان می آورد. طراحی این محصول بسیار زیبا و دلنشین و شیک است. اما اندازه این گوشی از سایر تلفن های همراه بزرگ تر است و این مسئله می تواند کمی مشکل ساز باشد. به خصوص برای افرادی که به گوشی های کوچک و جمع و جور علاقه دارند. کیفیت صفحه نمایشگر سامسونگ اس 22 اولترا، بسیار پیشرفت کرده و تجربه فوق العاده ای را برای کاربر به همراه می آورد. روشنایی بسیار زیاد و کالیبراسیون رنگ دقیق، از جمله بارزترین ویژگی های صفحه نمایشگر فرزند جدید سامسونگ هستند. از نظر سیستم امنیتی، سیستم تشخیص چهره آیفون با نام Face ID مجهزتر و ایمن تر از سیستم تشخیص چهره دو بعدی سامسونگ است. یکی از خاص ترین ویژگی های اس 22 اولترا، قلم s pen آن است. این قلم باعث شده است که این گوشی به گزینه مناسبی برای کارهای مهندسی و هنری تبدیل شود. گوشی های سامسونگ از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند که با روی کار آمدن آپدیت های جدید، شخص می تواند گوشی خود را به روز رسانی کرده و از آپدیت های جدید استفاده کند. پردازنده این گوشی، پیشرفت چشمگیری داشته است اما همچنان انتقاداتی نسبت به آن وارد است. در حقیقت بیشتر کارشناسان معتقد هستند که پردازنده سامسونگ اس 22 اولترا تفاوت چندانی با سامسونگ اس 22 ندارد. همچنین اختلاف نظرهای زیادی در مورد پردازنده سامسونگ و آیفون وجود دارد.

آیفون 13 یا سامسونگ اس 22 اولترا؟

در حقیقت هیچ قاعده کلی برای برتری بخشیدن به مدل های مختلف محصولات الکترونیکی وجود ندارد. آیفون 13 و سامسونگ اس 22 اولترا، هر کدام مزایا و معایبی دارند. اما به صورت کلی، کیفیت باتری آیفون 13 نسبت به سامسونگ بالاتر است. به طوری می تواند در استفاده های سنگین، یک روز کامل شارژ را نگه دارد. در مورد دوربین، سامسونگ همچنان پرچمدار است. اگرچه دوربین آیفون 13 فوق العاده قوی و باکیفیت است؛ اما با این همه دوربین سامسونگ اولترا اس 22 کیفیت بالاتری دارد. پیشنهاد می کنم که در یوتیوب ویدیوهای مقایسه ای این دو مدل گوشی را تماشا کنید تا بهتر متوجه تفاوت کیفیت دوربین این دو گوشی شوید. در مورد پردازنده این دو مدل گوشی، نمی توان به طور قطع نظر داد. در حقیقت این مسئله تا حدود زیادی به نیازهای شما بستگی دارد. اما همانطور که پیشتر اشاره کردیم، رابط کاربری گوشی های آیفون، توسط خود شرکت اپل ساخته می شود. در نتیجه هماهنگی بی نظیری که بین سخت افزار و نرم افزار وجود دارد، باعث می شود که گوشی های اپل روان تر و کارآمدتر باشند. اما باز هم تکرار می کنیم که اختلاف نظر زیادی در مورد کیفیت و کارایی سیستم عامل اندروید و ios وجود دارد. این که کدام یک بهتر است، به نیازهای شما و هزینه ای که می کنید بستگی دارد. مشکل مهمی در خصوص گوشی های آیفون وجود دارد و آن این است که سیستم عامل ios در ایران با محدودیت های زیادی مواجه است. نکته آخر و مهم در مورد قیمت این دو مدل گوشی است. به طور قطع گوشی های آیفون قیمت بسیار بالاتری نسبت به سامسونگ دارند. در نتیجه یکی از فاکتورهای اساسی انتخاب بین این دو گزینه، قیمت این دو مدل گوشی است. اگر یک گوشی با امکانات فوق العاده و قیمت خوب نیاز دارید، ما سامسونگ اس 22 اولترا را به شما پیشنهاد می کنیم. اما اگر قصد دارید تا هزینه کنید، آیفون 13 انتخاب بسیار خوبی است.

در این مقاله ابتدا به صورت جامع و کامل ویژگی های گوشی آیفون 13 و سامسونگ اس 22 اولترا را به صورت مجزا بررسی کردیم و سپس به مقایسه این دو مدل گوشی پرداختیم. امیدواریم که مورد استفاده شما قرار گرفته باشد.

جهت خرید محصولات آیفون و سامسونگ در بهترین قیمت کلیک کنید

نظرات

در حال حاضر هیچ نظری وجود ندارد!

نظر خود را بگذارید

یکشنبه دوشنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه ژانویه فوریه مارس آوریل ممکن است ژوئن جولای اوت سپتامبر اکتبر نوامبر دسامبر