مقایسه پردازنده M1 و M2

list که در: معرفی و بررسی محصولات بر:

مک‌بوک سری ایر برای مصرف کننده‌های عادی بسیار خوب است و به‌راحتی می‌توانید برای برنامه نویسی از آن استفاده کنید، این نسل مک‌بوک های اپل ابعاد 13 اینچ دارند و دارای قیمت مناسب و قدرت بسیار بالای است.

مک‌بوک ایر M1 و M2 تفاوت قیمتی ۲۰۰ دلاری دارند. اپل ۴ رنگ را برای مک‌بوک ایر M2 به‌همراه دوربین جدید و پردازنده جدید معرفی کرده است.
مک‌بوک ایر M1 دارای ضخامت ۱۶/۱ میلی‌متر با صفحه نمایش ۱۳/۳ اینچی با رزولوشن ۲۵۶۰x۱۶۰۰ است. که این ضخامت در نسل جدید یعنی M2 باریک‌تر شده و ضخامت آن به ۱۱/۳ میلی‌متر رسیده است، که دارای صفحه نمایش ۱۳/۶ اینچی با رزولوشن ۲۵۶۰x۱۶۶۴ است.
مک‌بوک ایر M1 دارای وزن ۱/۲۹ کیلوگرم و مک M2 دارای وزن ۱/۲۴ است و تقریبا وزن یکسانی دارند.

                                                         MacBook-Air-M2

این دو نسل مک‌بوک دارای ۲ درگاه USB 4.0 با پشتیبانی از Thunderbolt هستند و تنها قابلیت اتصال همزمان به ۲ نمایشگر را دارد.
این دو مک‌بوک دارای درگاه جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون هستند.
بلندگوها قسمت هیجان انگیز در مک‌بوک ایر M2 است. این مدل دارای یک سیستم صوتی با ۴ بلندگو است که زیر صفحه نمایش قرار دارد و از dolby atmos پشتیبانی می‌کند.
کیبورد M2 بسیار شبیه M1 است و خیلی تفاوت چندانی ندارند، اما سنسور تاچ ایدی M2 اندکی با نسل قبل تفاوت دارد.
روی کاغذ مک‌بوک ایر ام ۲ ۱/۴ برابر سریع‌تر از M1 است و تا ۵۰ برابر سریع‌تر از اینتل است، حتی gpu (پردازنده گرافیکی) ۳۵درصد سریع‌تر از M1 است.
کارهایی که یک کاربر عادی به‌طور معمول با مک‌بوک ایر M1 انجام می‌دهد ممکن است ارزش انتقال به M2 را نداشته باشد و ۲۰۰ دلار هزینه بیشتر منطقی نباشد. به دلیل اینکه، این پردازنده‌ها معمار یکسانی دارند و دارای تراشه ۵ نانومتری هستند اما پردازنده M2 به‌خاطر اندازه، ۲۵درصد ترانزیستور بیشتری دارد.
هسته‌های بیشتر به‌معنای عملکرد بهتر نیست و معمولا هسته‌های بیشتر برای تولید موسیقی، ویرایش ویدئو و طراحی گرافیک موثر و بهتر هستند. هر دو دیوایس به‌قدری خوب مهندسی شده‌اند که مصرف‌کننده‌های عادی هرگز تفاوتی احساس نمی‌کنند.
با پردازنده M2 می‌توانید تا ۲۴ گیگابایت افزایش رم و پهنای باند ۲ برابری با سرعت ۱۰۰ گیگابایت بر ثانیه داشته باشید.

نظرات

در حال حاضر هیچ نظری وجود ندارد!

نظر خود را بگذارید

یکشنبه دوشنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه ژانویه فوریه مارس آوریل ممکن است ژوئن جولای اوت سپتامبر اکتبر نوامبر دسامبر